dimarts, 24 d’abril del 2018

Ni princeses ni dragons: nostra gent fora presons

194 - Nova Tàrrega, 27 d'abril de 2018

“Aquest Sant Jordi no alliberem princeses, ni matem dragons; lluitem per treure la nostra gent de les presons”
La meva tendència a fer-me pesat escrivint és llegendària, o sigui que ho faré tant curt com pugui: moltes, moltes, moltes gràcies per la companyia que m'heu fet avui, i tots aquest dies. Una abraçada a tothom.

ALS JUTJATS DE CERVERA
Aquestes són les primeres paraules que vaig enviar als grups de "Tàrrega per la Independència" i de "Som República - Tàrrega" aquest passat dilluns, després de sortir de declarar als jutjats de Cervera.
És difícil expressar en paraules el garbuix de sentiments que vaig experimentar sentint l'escalf de tantíssima gent com em va acompanyar a Cervera estant, i tanta o més que no va poder ser-hi físicament però que m'havia transmès el seu suport per telèfon, per correu o en persona.
Sento orgull del meu país i de la meva gent, on tots anem a una, on ningú està sol, on quan algú és agredit la resposta comuna és immediata.
I si m'ho permeteu, ara que ho he viscut directament, us voldria demanar una cosa en la que ja hi ha insistit molta altra gent. Escriviu cartes als presos polítics i als exiliats. Si a mi, que estic en una situació que no té punt de comparació amb la seva, m'han reconfortat tant les mostres d'estima rebudes, entenc que en la situació dels Jordis i de la resta de presoners, cadascuna de les paraules, dels gestos, de les mirades i les carícies expressades entre línies, arriben al fons del cor de qui les rep i escalfen com el sol de primavera.
Fa uns dies algú va escriure uns versos ben bonics: aquest Sant Jordi no alliberem princeses ni matem dragons, lluitem per treure la nostra gent de les presons. Mentre no ho aconseguim, alliberem el seu esperit amb les nostres cartes. Ajuden molt, de debò.
Respecte la meva declaració davant del jutge, poca cosa us en puc dir que no fessin públic els mitjans de comunicació el mateix dilluns: la denúncia es basa en una interpretació errònia sobre l'organització de l'acte de suport als Jordis del 16 de desembre, que Fiscalia ens atribueix a l'ANC i a mi, quan en realitat el que es va fer aquell dia va ser un acte electoral conjunt entre CUP, ERC i JxCAT on justament jo em vaig limitar a explicar que ANC i Òmnium no havíem pogut organitzar la concentració de protesta per prohibició de la Junta electoral.

GRAN DIADA DE SANT JORDI
No hi ha cap altre dia laborable de l'any que sigui tant festiu com Sant Jordi. Si no et toca anar als jutjats, és clar. Però més enllà de l'estona passada a Cervera, a Tàrrega les carpes al voltant del Pati van estar tot el dia plenes de gent passejant i remenant entre les parades.
A la nostra, de parada, per la compra d'un llaç groc regalàvem una rosa, groga també. Al final en vam donar més de 400 i més que n'hauríem repartit si no s'haguessin esgotat, tant les nostres com les de les floristeries targarines.
A destacar que ja hem començat a vendre tiquets per al Sopar Groc del divendres 1 de juny. Aquest dia a la parada de Sant Jordi ja se'n van vendre més de 50. La capacitat del Mercat Municipal només és de 300 llocs, o sigui que si us interessa més val que no us entretingueu. Podeu comprar tiquets a Cistelleria Grau, Còpies Maite i Viatges Gris (Caprabo).

CATALUNYA I FUTUR
No voldríem acabar aquest article sense fer esment de la conferència que dissabte de la setmana entrant organitzem aquí a Tàrrega amb Pere Pugès, membre fundador de l'ANC i que ja ens ha acompanyat en altres ocasions.
Presentarà el «Congrés participatiu Catalunya i Futur», que té per lema "La Catalunya que Catalunya vol". Un projecte engrescador amb l'objectiu de definir les eines de les que ens hem de dotar i les polítiques que haurem d'aplicar per assegurar el benestar i el progrés de la nostra societat.
Recordeu-ho: serà el dissabte 5 de maig, a les set del vespre, a la Biblioteca Comarcal. Us hi esperem.