dijous, 27 de juliol del 2017

Aquest 11-S a Barcelona + que mai

158 - Nova Tàrrega, 27 de juliol de 2017

“La millor manera de defensar el referèndum és aplegant + gent que mai en un sol punt, a Barcelona. El poble va començar el procés i el poble l’acabarà”
L'organització de l'11-S de l'any passat, amb cinc mobilitzacions simultànies repartides pel territori, va suposar un gran èxit. Va permetre que a la ciutat de Lleida, per exemple, es presenciés la manifestació més multitudinària mai vista amb 120.000 persones.

AQUEST 11-S, A BARCELONA
Enguany, però, la millor manera de defensar el referèndum és aplegant + gent que mai en un sol punt, i l'únic lloc que permet reunir dos milions o més de persones és Barcelona. El poble va començar el procés i el poble l’acabarà.
Per aconseguir-ho la unitat és la clau de volta de l’èxit, com ho ha estat sempre tots aquests anys, malgrat els entrebancs que hem hagut d'anar superant.
La por és el pitjor enemic. Cal ser conscients dels perills, però sense deixar-se vèncer per la por, que sovint és irracional i atordidora. Per això el govern espanyol actua com ho fa, amenaçant a tort i a dret, tant a polítics com a funcionaris, tant a pensionistes com a treballadors, per crear aquest estat de por. No deixarem que ho aconsegueixin.

FEM UN SIGNE + GEGANT
Dijous passat vam presentar en públic la concentració que preparem aquest Onze de Setembre. Omplirem el passeig de Gràcia i el carrer Aragó, al bell mig de Barcelona, fent un signe + gegant.
Aquest + és el símbol de la nostra unitat dins la diversitat. El símbol del compromís cívic positiu per dur Catalunya al Sí en el referèndum d'independència de l'1 d'octubre. Aquest Onze de Setembre serà la Diada del Sí!

LA DIADA DEL SÍ
La inscripció a la Diada del Sí és imprescindible per garantir l'èxit de la mobilització i assegurar que cap punt quedi buit. Per això ja és operativa la web si.assemblea.cat.
Com cada any l'espai a ocupar s'organitza per trams, aquest cop distribuïts en quatre braços: Mar, Muntanya, Besòs i Llobregat.
A les territorials de l'Urgell ens han assignat el tram 405, que pertany al braç Llobregat, al carrer Aragó entre els carrers Balmes i Enric Granados. Vegeu el mapa adjunt.
Entreu a la web si hi voleu anar pel vostre compte, i inscriviu-vos en aquest tram per estar plegats a Barcelona. També hi trobareu informació addicional sobre l’organització de l’11-S. O, si ho preferiu, apunteu-vos als nostres autocars i nosaltres mateixos gestionarem la inscripció.

AUTOCARS A 10€
Fa dos anys, quan també vam anar a Barcelona, a la Meridiana, vam fer els tiquets a 12€.
Enguany, malgrat que les companyies d'autocars ens han advertit que encaririen una mica el servei, creiem que val la pena oferir un preu rodó i que resulti més atractiu: 10 euros! Hem de ser + gent que mai. Hem de ser + forts que mai. Res fa més por als que ens volen fer por que la gent mobilitzada.
L'11-S guanyarem la democràcia i l'1-O guanyarem la llibertat. Som-hi!

dijous, 20 de juliol del 2017

Fotos de l'acte de presentació de les garanties de la Llei del Referèndum a Tàrrega

Aquest cop no ens ha estat possible enregistrar l'acte en vídeo, però aquí trobareu algunes fotos de la presentació que Bernat Solé, diputat de Junts pel Sí al Parlament de Catalunya, va fer ahir a la Sala de plens de l'Ajuntament de Tàrrega.



Més fotos

dimarts, 18 de juliol del 2017

1-O: referèndum o involució

157 - Nova Tàrrega, 20 de juliol de 2017

“En un referèndum sempre guanya la opció que treu més vots que l'altra, sigui quina sigui la participació. Una crida al boicot només servirà per facilitar la victòria del Sí a la independència”
Avís per als que no encara no tinguin clar de què va això del referèndum. L'1-O es posaran les urnes als col·legis electorals, com sempre. I, com sempre que hi ha un referèndum, la opció que tindrà més vots és la que guanyarà.

VOTAREM COM SEMPRE
Això ho farà un govern democràticament elegit per una majoria de la població catalana que, quan vam votar a les darreres eleccions del 27-S sabíem perfectament que es presentaven amb aquest objectiu principal. Ara es limiten a complir allò que van dir que farien.
Les conseqüències del resultat del referèndum ja les va anunciar el govern. Si guanya el NO, eleccions autonòmiques altre cop. Si guanya el SÍ, declaració d'independència.
Per tant, que no s'enganyi ningú. Si l'1-O algú va a votar pensant que es tracta d'una protesta amb paperetes, benvingut sigui. Però que sàpiga que el seu vot comptarà com qualsevol altre Sí o No, perquè a les paperetes no hi haurà la casella "jo només protesto".
També cal que tinguem clar el que representaria per a Catalunya la victòria del No: un retrocés en tota regla. El govern espanyol aleshores sí que aprofitaria per acabar de trinxar tots els avenços en llengua, ensenyament, autogovern... I a la retallada de drets seguirà la retallada, encara més dràstica, de les inversions, de les pensions... Un autèntic procés d'involució de costos incalculables.

SENSE PARTICIPACIÓ MÍNIMA
Una altra cosa que cal que tothom tingui clara, tant els que estan per la independència com els que no, és que en un referèndum sempre guanya la opció que treu més vots que l'altra, sigui quina sigui la participació.
Aquest és un factor que tothom ha de tenir ben clar per evitar-se disgustos a l'hora d'interpretar els resultats. És a dir, que si els partidaris del No criden a no participar és el seu problema. Més fàcil ens ho posaran a nosaltres. Perquè segons els estàndards europeus, en un referèndum no cal una participació mínima per donar-hi validesa. Això és fa així justament per evitar que el que s'ho veu perdut pugui demanar que no es voti i sumar a la seva opció la natural abstenció que sempre hi ha en tota votació.

LA INUTILITAT DEL BOICOT
La gràfica –elaborada per companys de l'ANC– mostra com un boicot pot adulterar la percepció dels resultats per intentar deslegitimar l'opció guanyadora.
Les dades del bloc superior, a l'esquerra, corresponen al referèndum del Brexit. Amb una participació del 72%, va guanyar el Sí de forma ajustada. A la dreta es mostren els resultats en cas d'un hipotètic boicot per part d'un 30% dels electors contraris al Brexit,que comptarien com una falsa abstenció. La participació hauria estat del 43%, amb exactament la mateixa quantitat de gent que hauria votat pel Sí. Això hauria de restar validesa als resultats? És evident que no.
Ara mirem les dades del bloc inferior. A l'esquerra tenim els resultats de les passades eleccions del 27-S, amb una participació força elevada del 75%. Comparant entre sí els resultats dels independentistes (Junts pel Sí, CUP) i els dependentistes (Cs, PSC, PP), la relació és 55% a 45%. Ara fem un simple exercici matemàtic d'extrapolació d'aquests resultats al possible resultat del referèndum de l'1-O i suposem que la totalitat dels votants dels partits dependentistes, un 29%, fan boicot i no van a votar. I que del 9% que van votar CSQP, un 2% s'inclina pel Sí i el 7% restant pel No. Victòria aclaparadora del Sí a la independència per un 85% del vots. Deslegitimaria el resultat que la participació hagués estat del 46%? Evidentment, com en l'exemple del Brexit, no.
Això sí: no ens refiem del boicot i tots els partidaris de la independència anem a votar, no fos cas.

TIQUETS D'AUTOCAR
La setmana entrant en parlarem més a fons, però sapigueu que ja podeu trobar tiquets d'autocar per anar a Barcelona aquest 11-S, a 10€. Els punts que col·laboren en la venda de tiquets són: Cistelleria Grau, Còpies Maite, Dit i Fet, Estel Ofi-escolar, Lo bar de les piscines, Forn Balcells, Forn Gabernet, Pastisseria El Pati, Viatges Gris i Viatges L'Eixida. I també els trobareu a la parada informativa que cada dilluns tenim a mercat, a la cantonada del Pati amb el carrer Carme.

dilluns, 17 de juliol del 2017

RECORDEU-HO! Dimecres «Garanties per a la democràcia» amb Bernat Solé, diputat al Parlament

Vols saber quines garanties per a la democràcia dóna el govern de Catalunya?

Vols escoltar les explicacions de la veu d'un diputat del grup parlamentari que dóna suport al govern?

Vine dimecres, a partir de dos quarts de vuit de la tarda, a la Sala de plens de l'Ajuntament de Tàrrega i podràs seguir la presentació de les garanties que ofereix la Llei del Referèndum que oferirà Bernat Solé, diputat i alcalde d'Agramunt.

Acte: Garanties per a la democràcia
Ponent: Bernat Solé, diputat de Junts pel Sí al Parlament de Catalunya
Quan: Dimecres 19 de juliol de 2017, a 2/4 de 8 del vespre
On: Sala de plens de l'ajuntament, Tàrrega
Organitza: Tàrrega per la Independència - Assemblea Nacional Catalana
Col·labora: Òmnium Cultural Segarra-Urgell, AMI - Associació de Municipis per la Independència, Ajuntament de Tàrrega

divendres, 14 de juliol del 2017

Dimecres 19 de juliol, 19:30h - Tàrrega - «Garanties per a la democràcia» amb Bernat Solé, diputat al Parlament

Des de l'ANC organitzem, de cara a dimecres vinent, un conjunt d'actes simultanis a totes les capitals de comarca de Catalunya per presentar les garanties que ofereix la Llei del Referèndum. Totes aquestes presentacions comptaran amb la presència de diputats i diputades del Parlament de Catalunya.

En concret el que organitzem a l'Urgell des de Tàrrega per la Independència comptarà amb el diputat originari de la nostra comarca i alcalde d'Agramunt, Bernat Solé. L'acte es farà a la sala de plens de l'ajuntament de Tàrrega. A l'article de Nova Tàrrega publicat aquesta setmana hi vam posar que seria a l'Ateneu, però finalment hem optat per la Sala de Plens per donar-li un caire més institucional.

Acte: Garanties per a la democràcia
Ponent: Bernat Solé, diputat de Junts pel Sí al Parlament de Catalunya
Quan: Dimecres 19 de juliol de 2017, a 2/4 de 8 del vespre
On: Sala de plens de l'ajuntament, Tàrrega
Organitza: Tàrrega per la Independència - Assemblea Nacional Catalana
Col·labora: Òmnium Cultural Segarra-Urgell, AMI - Associació de Municipis per la Independència, Ajuntament de Tàrrega