dimarts, 27 de desembre del 2016
dimarts, 20 de desembre del 2016
Una setmana intensa, un any apassionant
128 - Nova Tàrrega, 22 de desembre de 2016
Dijous passat fèiem a la plaça Major una concentració en suport de Carme Forcadell. La lectura del manifest es va repartir entre representants de tots els partits amb representació a l'Ajuntament, excepte un. Endevineu quin? Sí, aquell que va fer una denúncia per fer enretirar l'estelada del balcó de l'Ajuntament.
Previ a la lectura del manifest, des de l'ANC vam fer una crida, una més, a la unitat i a calmar les tensions entre partits, amb la lectura de la introducció que reproduïm tot seguit.
DIJOUS, CONCENTRACIÓ A TÀRREGA
Hi ha una cita de Joan Sales que en dies com avui va bé de recordar. Deia «Des de fa 500 anys, els catalans hem estat uns imbècils. Es tracta, doncs, de deixar de ser catalans? No, sinó de deixar de ser imbècils».
Sabem que la independència no ho és tot. Però caldria que tothom tingués clar que la independència és el primer. Que sense independència no hi haurà país ni d'esquerres ni de dretes, per la simple raó que no hi haurà país.
L'adversari és prou fort com per perdre'ns en tacticismes partidistes. No el perdem de vista, l'adversari. Ahir va tornar a fer la seva feina, que no és altra que anorrear-nos. Va tornar a declarar inconstitucional la feina del Parlament de Catalunya. Cap sorpresa, d'altra banda. Ja fa un temps que s'ha instal·lat una mena de sensació de que la gent ja hem fet la feina i ara és el torn dels polítics, que són els que han d'acabar de culminar el procés d'independència.
En part és cert. L'aprovació de les lleis que han de donar cobertura a la independència és cosa dels polítics en general i del govern en particular, que tenim avui aquí representat en la persona de la consellera Serret. Però de la mateixa manera que els hi hem d'exigir fermesa, també nosaltres hem de mantenir-nos ferms en el suport que els hi donem. Han de veure, ells i el món sencer, que si fan el que fan és perquè tenen el poble no al darrera, sinó al costat mateix, i de vegades al davant i tot.
Per això és vital preservar la unitat i no barallar-nos entre nosaltres. Només units fem por. Dividits, fem riure.
DIVENDRES, DAVANT DEL TSJC
En un autocar que vam organitzar conjuntament les territorials de l'Urgell, una bona representació targarina va ser a Barcelona per acompanyar Forcadell a declarar, tant a l'entrada com a la sortida del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Una declaració que es produïa just l'endemà que un altre jutge tanqués la investigació i declarés que no hi havia cap indici de delicte en les converses entre Fernández Díaz i De Alfonso, quan, entre altres perles, es vantaven d'haver destrossat la sanitat pública catalana.
Aquesta mena de jutges no fan justícia sinó mèrits per assolir aquells càrrecs que són nomenats des d'instàncies polítiques, com ara el propi tribunal constitucional o la fiscalia general de l'estat. Una clara i evident separació de poders, oi?
DIUMENGE, LA MARATÓ DE TV3
Com cada any, des de Tàrrega per la Independència hem col·laborat en les activitats que l'AGENTA realitza per recaptar diners per la Marató.
Aquest cop vam recuperar la mateixa acció amb la que ens vam “estrenar” el 2013: un mapa dels Països Catalans per poder-lo omplir de monedes.
Amb aquesta iniciativa vam ajudar a recollir 200,02 euros del total de 4.710 euros de donatius.
FINS L'APASSIONANT ANY QUE VE
Des de Nova Tàrrega ens acomiadem ja fins l'any vinent. Un any que s'entreveu apassionant i amb molta feina a fer.
Normalment aquesta és una època de bons desitjos per tothom. El nostre de desig és clar, i és que aquest referèndum que farem al setembre (o abans, ves a saber...) culmini amb la declaració d'un estat propi que ens permeti a tots construir un país millor.
Aquest és un desig col·lectiu. En el pla individual, us desitgem a tots salut i força per que pugueu col·laborar a fer realitat allò que fa pocs anys semblava un somni. Bones festes i feliç república catalana!
|
“Aquesta és una època de bons desitjos. El nostre de desig és clar: que aquest referèndum que farem al setembre culmini amb la declaració d'un estat propi que ens permeti a tots construir un país millor”
|
Previ a la lectura del manifest, des de l'ANC vam fer una crida, una més, a la unitat i a calmar les tensions entre partits, amb la lectura de la introducció que reproduïm tot seguit.
DIJOUS, CONCENTRACIÓ A TÀRREGA
Hi ha una cita de Joan Sales que en dies com avui va bé de recordar. Deia «Des de fa 500 anys, els catalans hem estat uns imbècils. Es tracta, doncs, de deixar de ser catalans? No, sinó de deixar de ser imbècils».
Sabem que la independència no ho és tot. Però caldria que tothom tingués clar que la independència és el primer. Que sense independència no hi haurà país ni d'esquerres ni de dretes, per la simple raó que no hi haurà país.
L'adversari és prou fort com per perdre'ns en tacticismes partidistes. No el perdem de vista, l'adversari. Ahir va tornar a fer la seva feina, que no és altra que anorrear-nos. Va tornar a declarar inconstitucional la feina del Parlament de Catalunya. Cap sorpresa, d'altra banda. Ja fa un temps que s'ha instal·lat una mena de sensació de que la gent ja hem fet la feina i ara és el torn dels polítics, que són els que han d'acabar de culminar el procés d'independència.
En part és cert. L'aprovació de les lleis que han de donar cobertura a la independència és cosa dels polítics en general i del govern en particular, que tenim avui aquí representat en la persona de la consellera Serret. Però de la mateixa manera que els hi hem d'exigir fermesa, també nosaltres hem de mantenir-nos ferms en el suport que els hi donem. Han de veure, ells i el món sencer, que si fan el que fan és perquè tenen el poble no al darrera, sinó al costat mateix, i de vegades al davant i tot.Per això és vital preservar la unitat i no barallar-nos entre nosaltres. Només units fem por. Dividits, fem riure.
DIVENDRES, DAVANT DEL TSJC
En un autocar que vam organitzar conjuntament les territorials de l'Urgell, una bona representació targarina va ser a Barcelona per acompanyar Forcadell a declarar, tant a l'entrada com a la sortida del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Una declaració que es produïa just l'endemà que un altre jutge tanqués la investigació i declarés que no hi havia cap indici de delicte en les converses entre Fernández Díaz i De Alfonso, quan, entre altres perles, es vantaven d'haver destrossat la sanitat pública catalana.
Aquesta mena de jutges no fan justícia sinó mèrits per assolir aquells càrrecs que són nomenats des d'instàncies polítiques, com ara el propi tribunal constitucional o la fiscalia general de l'estat. Una clara i evident separació de poders, oi?
DIUMENGE, LA MARATÓ DE TV3Com cada any, des de Tàrrega per la Independència hem col·laborat en les activitats que l'AGENTA realitza per recaptar diners per la Marató.
Aquest cop vam recuperar la mateixa acció amb la que ens vam “estrenar” el 2013: un mapa dels Països Catalans per poder-lo omplir de monedes.
Amb aquesta iniciativa vam ajudar a recollir 200,02 euros del total de 4.710 euros de donatius.
FINS L'APASSIONANT ANY QUE VE
Des de Nova Tàrrega ens acomiadem ja fins l'any vinent. Un any que s'entreveu apassionant i amb molta feina a fer.
Normalment aquesta és una època de bons desitjos per tothom. El nostre de desig és clar, i és que aquest referèndum que farem al setembre (o abans, ves a saber...) culmini amb la declaració d'un estat propi que ens permeti a tots construir un país millor.
Aquest és un desig col·lectiu. En el pla individual, us desitgem a tots salut i força per que pugueu col·laborar a fer realitat allò que fa pocs anys semblava un somni. Bones festes i feliç república catalana!
dijous, 15 de desembre del 2016
Avui dijous i demà divendres, actes en suport de la Presidenta del Parlament
AIXÒ VA DE DEMOCRÀCIA!
Avui dijous, a les 8 del vespre, concentració a la plaça Major en suport de Carme Forcadell, cridada a declarar per fer de Presidenta del Parlament.
I demà divendres, a les 6:35 del matí, sortida de l'autocar des de l'estació d'autobusos per anar a Barcelona, a les portes del tribunal, per transmetre-li en persona el nostre escalf. Recordeu-ho: tiquets a 5 euros a Cistelleria Grau i Viatges Gris.
Junts fem por. Dividits fem riure. Som-hi tots!
Avui dijous, a les 8 del vespre, concentració a la plaça Major en suport de Carme Forcadell, cridada a declarar per fer de Presidenta del Parlament.
I demà divendres, a les 6:35 del matí, sortida de l'autocar des de l'estació d'autobusos per anar a Barcelona, a les portes del tribunal, per transmetre-li en persona el nostre escalf. Recordeu-ho: tiquets a 5 euros a Cistelleria Grau i Viatges Gris.
Junts fem por. Dividits fem riure. Som-hi tots!
dimarts, 13 de desembre del 2016
Aquest diumenge, LA MARATÓ DE TV3!
---------- Missatge reenviat ----------
De: Agenta Agrupació d'Entitats de Tàrrega
Data: 13 de desembre de 2016, 0:46
Assumpte: Aquest diumenge, LA MARATÓ DE TV3!
⬛ La MARATÓ de TV3 a TÀRREGA ⬛
El teixit associatiu de Tàrrega mostra una vegada més la seva solidaritat i es bolca en La Marató de TV3.
El proper 18 de Desembre, més d’una vintena d’entitats d’AgEnTa organitzaran diferents activitats en favor de la marató de la Marató de TV3 i tots els beneficis i donacions que es facin aniran destinats a l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.
Col·labora amb 2€ per accedir al recinte i entra al sorteig de la cistella solidària. De 10h a 14h a la Zona Esportiva de Tàrrega.
PROGRAMACIÓ:
⚫ 09:00h - Caminada per Tàrrega i voltants: sortida des del Pati, arribada al Poliesportiu.
⚫ 10:00h - Obertura del servei de bar amb esmorzar i xocolatada.
⚫ 10:30h - Batucada: sortida des del Pati, arribada al Poliesportiu.
⚫ 11:30h - Xerrada divulgativa "Ictus i lesions medul·lars", Sala polivalent del Poliesportiu
⚫ 12:30h - Vermut + Ballada de swing
⚫ 13:00h - Sorteig de la cistella solidària.
⚫ De 11:00h a 12:30h - Matinal Solidària:
- Trobada mini-handbol escolar
- Porteria inflable d'handbol
- Pinta el mural solidarí
- Circuit de tricicles adaptats
- Circuit d'hockey adaptat
- Taller de pintura creativa
- Guardiola solidària
- Fotocall solidari
- Tallers i activitats
-
Música i ball a l'escenari:
- Batucada
- Country
- Gimnàs St. Jordi performance
- ZumbAgrat
- Jofre Costa amb Tap Dance
Altres activitats solidàries per la Marató:
⚫ 3, 4, 5 i 6 de Desembre: Paradeta de les Dones Arrel a la Fira d'Artistes
⚫ 16 de Desembre: Venda d'objectes de regal per la Marató de l'Associació Alzheimer
⚫ 17 de Desembre: Tió solidari amb Lo Tossino i Guixanet.
⚫ 18 de Desembre: Concert de la Coral Mestre Güell i Balls de Diumenge a la tarda
... i també:
- Torronada de l'Escola Jacint Verdaguer
- Iniciativa de sensibilització de la Guàrdia Urbana durant el Nadal.
Esdeveniment de Facebook ➡ https://goo.gl/UeDWJZ
Espot Oficial "La Marató de TV3 2016" ➡ https://goo.gl/EXygHq
Organitza: Agenta Tàrrega
Col·labora: Ajuntament de Tàrrega i La Marató de TV3.
De: Agenta Agrupació d'Entitats de Tàrrega
Data: 13 de desembre de 2016, 0:46
Assumpte: Aquest diumenge, LA MARATÓ DE TV3!
⬛ La MARATÓ de TV3 a TÀRREGA ⬛
El teixit associatiu de Tàrrega mostra una vegada més la seva solidaritat i es bolca en La Marató de TV3.
El proper 18 de Desembre, més d’una vintena d’entitats d’AgEnTa organitzaran diferents activitats en favor de la marató de la Marató de TV3 i tots els beneficis i donacions que es facin aniran destinats a l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.
Col·labora amb 2€ per accedir al recinte i entra al sorteig de la cistella solidària. De 10h a 14h a la Zona Esportiva de Tàrrega.
PROGRAMACIÓ:
⚫ 09:00h - Caminada per Tàrrega i voltants: sortida des del Pati, arribada al Poliesportiu.
⚫ 10:00h - Obertura del servei de bar amb esmorzar i xocolatada.
⚫ 10:30h - Batucada: sortida des del Pati, arribada al Poliesportiu.
⚫ 11:30h - Xerrada divulgativa "Ictus i lesions medul·lars", Sala polivalent del Poliesportiu
⚫ 12:30h - Vermut + Ballada de swing
⚫ 13:00h - Sorteig de la cistella solidària.
⚫ De 11:00h a 12:30h - Matinal Solidària:
- Trobada mini-handbol escolar
- Porteria inflable d'handbol
- Pinta el mural solidarí
- Circuit de tricicles adaptats
- Circuit d'hockey adaptat
- Taller de pintura creativa
- Guardiola solidària
- Fotocall solidari
- Tallers i activitats
-
- Batucada
- Country
- Gimnàs St. Jordi performance
- ZumbAgrat
- Jofre Costa amb Tap Dance
Altres activitats solidàries per la Marató:
⚫ 3, 4, 5 i 6 de Desembre: Paradeta de les Dones Arrel a la Fira d'Artistes
⚫ 16 de Desembre: Venda d'objectes de regal per la Marató de l'Associació Alzheimer
⚫ 17 de Desembre: Tió solidari amb Lo Tossino i Guixanet.
⚫ 18 de Desembre: Concert de la Coral Mestre Güell i Balls de Diumenge a la tarda
... i també:
- Torronada de l'Escola Jacint Verdaguer
- Iniciativa de sensibilització de la Guàrdia Urbana durant el Nadal.
Esdeveniment de Facebook ➡ https://goo.gl/UeDWJZ
Espot Oficial "La Marató de TV3 2016" ➡ https://goo.gl/EXygHq
Organitza: Agenta Tàrrega
Col·labora: Ajuntament de Tàrrega i La Marató de TV3.
Diàleg? Quin diàleg?
127 - Nova Tàrrega, 15 de desembre de 2016
Sobre què podríem dialogar amb el govern espanyol? Anem rumiant una mica i segur que en trobarem de temes per parlar amb la "imprescindible" Soraya. El qualificatiu, per si algú no ho sap, neix arran d'unes declaracions en que deia de sí mateixa "em faré imprescindible a Catalunya".
INVERSIÓ EN TRENS
Dialoguem sobre trens, per exemple. Tots sabem com funciona la línia que passa per Tàrrega. No cal dir res més, que deia aquell alemany entrenador de futbol. De fet, però, l'estat de la nostra línia és un calc de la situació lamentable en que es troba la xarxa ferroviària catalana des de fa molts anys. Podríem parlar, doncs, de la inversió necessària en la millora d'aquesta infraestructura. Malauradament, fem tard.
El nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en els pocs dies que fa que és al càrrec, ja ha tancat un contracte amb Talgo de més de 786 milions d'euros per construir 15 nous trens AVE de luxe. I és clar, així es difícil que el pressupost doni per arribar a tot.
I passa el que passa. Com ara que dels 657 milions d'euros pressupostats pel 2016 per a ADIF i RENFE a Catalunya (menys del que costaran aquests trens), en realitat se n'han executat menys del 9%.
Executar significa gastar realment. És a dir que realment poden invertir menys de 60 milions a Catalunya però en poden gastar gairebé 800 en AVEs de luxe. Això sí, com que algun en circularà per Barcelona, segur que diran que part d'aquesta inversió ens correspon a nosaltres.
NOUS IMPOSTOS
Va, seguim dialogant. Hem de quadrar els pressupostos de la Generalitat i, si cal, ens inventem nous imposts, com ara el de les begudes ensucrades. Dos dies després de presentar-lo va el govern espanyol i n'aprova un d'idèntic per tal que el català no es pugui aplicar. Igual que van fer fa tres anys amb l'impost a la banca. Tota una lliçó de diàleg, sí senyor.
OFICINA DE SORAYA A BARCELONA
En aquest afany de fer-se imprescindible, la Soraya ha muntat una oficina a Barcelona on té la intenció de venir tot sovint per mirar de resoldre'ns els problemes reals.
Com bé sap tothom, qui millor sap els problemes d'una casa són els veïns del costat. Oi que sí? Amb tanta dedicació que ens té li haurem de començar a dir com a TV3, "la nostra".
És clar que potser caldria clarificar-ho una mica això de la seva dedicació. Perquè el primer que ha fet la primera vegada que ha vingut per començar a dialogar és citar els líders de Ciudadanos i PSOE que, com és prou conegut, són les forces amb major representació al Parlament de Catalunya. Per tant, les forces que millor representen les necessitats reals de la ciutadania catalana.
ENJUDICIAMENT DE CARME FORCADELL
Aquesta és, sobretot, la millor mostra del tipus de diàleg que ofereix el govern espanyol. Un diàleg que consisteix a que una de les parts parla des de la posició de jutge i l'altra des de la posició de jutjat. Els benintencionats sempre podran dir que qui ha denunciat i dut a declarar al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya la Presidenta del Parlament ha estat el fiscal general i no pas el govern espanyol. Però qui nomena el fiscal general? Exacte: el govern espanyol. Un cop més, no cal dir res més.
Segons el diccionari, el diàleg és un «intercanvi d'idees, sovint contraposades i personalitzades generalment en dos subjectes». Quan una part no escolta les idees de l'altra i imposa les pròpies, no hi ha diàleg realment.
PACTE NACIONAL PEL DRET A DECIDIR
El millor diàleg, com va dir el vicepresident Junqueras fa poc, és aquell que implica el major nombre de partícips possible. Què millor que un referèndum on tothom pugui opinar? De moment ja s'ha posat data per tornar a reunir la taula del pacte nacional pel dret a decidir de la qual formen part un gran nombre de partits i entitats del nostre país, entre els quals els principals sindicats, partits polítics inclosos els no explícitament independentistes.
Un referèndum que, recordem-ho, no està guanyat. O sigui que cal que tots treballem de valent. La campanya, ni que no es digui, ja ha començat, i el diàleg és la falsa bandera de l'adversari.
|
“Segons el diccionari, el diàleg és un «intercanvi d'idees, sovint contraposades i personalitzades generalment en dos subjectes». Quan una part no escolta les idees de l'altra i imposa les pròpies, no hi ha diàleg”
|
INVERSIÓ EN TRENS
Dialoguem sobre trens, per exemple. Tots sabem com funciona la línia que passa per Tàrrega. No cal dir res més, que deia aquell alemany entrenador de futbol. De fet, però, l'estat de la nostra línia és un calc de la situació lamentable en que es troba la xarxa ferroviària catalana des de fa molts anys. Podríem parlar, doncs, de la inversió necessària en la millora d'aquesta infraestructura. Malauradament, fem tard.
El nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en els pocs dies que fa que és al càrrec, ja ha tancat un contracte amb Talgo de més de 786 milions d'euros per construir 15 nous trens AVE de luxe. I és clar, així es difícil que el pressupost doni per arribar a tot.
I passa el que passa. Com ara que dels 657 milions d'euros pressupostats pel 2016 per a ADIF i RENFE a Catalunya (menys del que costaran aquests trens), en realitat se n'han executat menys del 9%.
Executar significa gastar realment. És a dir que realment poden invertir menys de 60 milions a Catalunya però en poden gastar gairebé 800 en AVEs de luxe. Això sí, com que algun en circularà per Barcelona, segur que diran que part d'aquesta inversió ens correspon a nosaltres.
NOUS IMPOSTOS
Va, seguim dialogant. Hem de quadrar els pressupostos de la Generalitat i, si cal, ens inventem nous imposts, com ara el de les begudes ensucrades. Dos dies després de presentar-lo va el govern espanyol i n'aprova un d'idèntic per tal que el català no es pugui aplicar. Igual que van fer fa tres anys amb l'impost a la banca. Tota una lliçó de diàleg, sí senyor.
OFICINA DE SORAYA A BARCELONA
En aquest afany de fer-se imprescindible, la Soraya ha muntat una oficina a Barcelona on té la intenció de venir tot sovint per mirar de resoldre'ns els problemes reals.
Com bé sap tothom, qui millor sap els problemes d'una casa són els veïns del costat. Oi que sí? Amb tanta dedicació que ens té li haurem de començar a dir com a TV3, "la nostra".
És clar que potser caldria clarificar-ho una mica això de la seva dedicació. Perquè el primer que ha fet la primera vegada que ha vingut per començar a dialogar és citar els líders de Ciudadanos i PSOE que, com és prou conegut, són les forces amb major representació al Parlament de Catalunya. Per tant, les forces que millor representen les necessitats reals de la ciutadania catalana.
ENJUDICIAMENT DE CARME FORCADELLAquesta és, sobretot, la millor mostra del tipus de diàleg que ofereix el govern espanyol. Un diàleg que consisteix a que una de les parts parla des de la posició de jutge i l'altra des de la posició de jutjat. Els benintencionats sempre podran dir que qui ha denunciat i dut a declarar al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya la Presidenta del Parlament ha estat el fiscal general i no pas el govern espanyol. Però qui nomena el fiscal general? Exacte: el govern espanyol. Un cop més, no cal dir res més.
Segons el diccionari, el diàleg és un «intercanvi d'idees, sovint contraposades i personalitzades generalment en dos subjectes». Quan una part no escolta les idees de l'altra i imposa les pròpies, no hi ha diàleg realment.
PACTE NACIONAL PEL DRET A DECIDIR
El millor diàleg, com va dir el vicepresident Junqueras fa poc, és aquell que implica el major nombre de partícips possible. Què millor que un referèndum on tothom pugui opinar? De moment ja s'ha posat data per tornar a reunir la taula del pacte nacional pel dret a decidir de la qual formen part un gran nombre de partits i entitats del nostre país, entre els quals els principals sindicats, partits polítics inclosos els no explícitament independentistes.
Un referèndum que, recordem-ho, no està guanyat. O sigui que cal que tots treballem de valent. La campanya, ni que no es digui, ja ha començat, i el diàleg és la falsa bandera de l'adversari.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
