dimarts, 17 de gener de 2017

Com fer atractiva la República

130 - Nova Tàrrega, 19 de gener de 2017

“Per guanyar el referèndum cal fer arribar informació, sobretot, a aquelles persones que només veuen televisions espanyoles i que reben contínuament missatges negatius contra la independència”
Dissabte passat vam fer a la Biblioteca Comarcal de Tàrrega un profitosa jornada formativa sobre la forma de fer atractiva la república per als no independentistes, de forma que puguem assolir una majoria el més folgada possible en el referèndum que farem enguany.

GUANYEM EL REFERÈNDUM
Tot i que era obert al públic en general, òbviament una formació d'aquestes característiques va destinada especialment als membres de l'Assemblea. S'hi van inscriure 25 persones que, al final del curs, havien d'optar entre ser voluntaris o supervoluntaris.
El concepte de supervoluntari correspon al d'aquella persona disposada a aplicar les tècniques apreses no només en el seu entorn sinó que està disposada a desplaçar-se a zones on el percentatge de no independentistes és més elevat que no pas aquí. Hom pot pensar que això fa referència a l'àrea metropolitana de Barcelona, però no té perquè ser així necessàriament ja que a Lleida ciutat, per exemple, també hi ha molta feina a fer.

PÚBLIC OBJECTIU? ELS COMUNS
Dient-ho així a l'engròs, els partidaris del Sí serien els votants de Junts pel Sí (o sigui PDeCAT i ERC) i la CUP i els partidaris del No els votants de PP i C's, i la majoria dels del PSOE. I després hi ha els Comuns, on hi ha de tot. Per tant, si a algú cal provar d'arrossegar cap al Sí, és als votants dels comuns i dels so-cialistes que, tot i que no tant, també n'hi ha que podrien acabar votant que Sí.
Per facilitar aquesta tasca l'ANC disposa d'una anàlisi dels resultats electorals de les dues darreres elec-cions al Parlament de Catalunya que li permet veure l'evolució relativa del vot entre 2012 i 2015, i que permet veure també on hi ha major concentració de votants dels partits esmentats. Així, a partir d'ara les accions cal mirar de dirigir-les cap a aquest llocs més que no pas en territoris on el percentatge d'in-dependentistes ja és molt elevat. Tampoc no vol dir que ens en haguem d'oblidar dels llocs on som clarament majoria, és clar.

MENTALITAT VENEDORA
El curset en sí tampoc no va ensenyar res que no sigui de domini públic, especialment en el món de la venda i el màrqueting. Però va servir per remarcar quins han de ser els objectius prioritaris a partir d'ara. Arribar a aquelles persones sobretot castellanoparlants que no veuen mai TV3 i s'informen a través de televisions espanyoles. Són persones que reben contínuament missatges negatius contra la independència i als que ningú els hi ha explicat com hi poden sortir guanyant amb la independència.
En el fons la nostra feina a partir d'ara no és altra que aquesta. Anar a proporcionar informació en aquestes zones més distants del nostre imaginari. No tant a explicar, d'entrada, com a escoltar perquè creuen que la independència no els hi serà bona per tal de, sabent quins problemes hi veuen, poder aleshores proporcionar arguments adequats a les seves recances.

ANIVERSARI DE L'ANC A TÀRREGA
Per acabar, comentar que ben aviat serà el cinquè aniversari de Tàrrega per la Independència. Es va presentar públicament el 5 de febrer del 2012 i, amb l'excusa de la celebració d'aquest cinquè aniversari, estem preparant un acte amb un cartell espectacular que, esperem, us resulti atractiu.
De moment, però, no us en podem avançar res. La setmana vinent confiem poder donar-vos-en més detalls.